Kilka tygodni temu na naszym blogu opisywaliśmy skandynawską kampanię społeczną – „Rodzice – Potwory„, która pokazywała jak małe dzieci postrzegają swoich pijanych rodziców. Wtedy tamta kampania wydawała się nam się mocna, dosadna i z pewnością dawała do myślenia. Ostatnio jednak natrafiliśmy na amerykańską kampanię społeczną „One Decision„, która przestrzega rodziców przed zostawianiem dziecka samego w rozgrzanym samochodzie. W ramach kampanii przygotowano 7 minuty film, który możecie zobaczyć tutaj:
Wygląda na to, że twórcy kampanii społecznych doszli do wniosku, że jeśli ich kampania nie wywoła szoku, to przejdzie bez echa, a cel czyli wyedukowanie rodziców nie zostanie osiągnięty. Niestety trzeba im przyznać rację, zwłaszcza jeśli popatrzymy na przywoływane przez nich statystki:
Autorzy kampanii informują, że od 1998 roku w USA z powodu zamknięcia w gorącym aucie zmarło ponad pół tysiąca małych dzieci.
Pamiętaj: Wystarczy zaledwie 15 minut w zamkniętym i przegrzanym samochodzie, żeby dziecko zmarło lub doznało zagrażających życiu urazów.
[qr-code id=”1195″ size=”125]